Portal + pytania i zadania
Ave!
W tym poście poznacie historię portalu i otrzymacie kolejną porcję rozmów naszych ulubionych bohaterów.
Od jutra zaczynamy już siódmy rozdział!
W tym poście poznacie historię portalu i otrzymacie kolejną porcję rozmów naszych ulubionych bohaterów.
Od jutra zaczynamy już siódmy rozdział!
PORTAL
Nowi Nocni Łowcy zazwyczaj nie mają problemu ze
zrozumieniem jak działa portal. Transportuje ciebie natychmiast z jednego
miejsca w inne poprzez twoje przejście przez niego. Zazwyczaj tworzą je
czarownicy (zobacz poniżej dlaczego) i nie wymaga umiejętności do korzystania z
niego. Zamieszczamy go jednak tutaj, ponieważ wynalezienie portalu stanowi
jeden z najwspanialszych momentów współpracy między Podziemnymi a Nocnymi
Łowcami w nowożytności, potężny pokaz kreatywności i odkrycie, że Porozumienia
są możliwe. Ten wynalazek także reprezentuje rzadkie zdarzenie, gdy Nefilim
byli w stanie posunąć na przód wiedzę na temat magii w ludzkim świecie, pomimo
pobożnego kultu granic wyznaczonych przez „Szarą Księgę”.
Dzisiaj
Nocni Łowcy bardzo polegają na portalach jako środkach szybkiej podróży w każdy
zakątek świata. Łatwo podsumować, że portal to stare i dobrze opisane narzędzie Nefilim, ale naprawdę jest nowoczesnym wynalazkiem,
datowanym na okres pomiędzy Pierwszymi a Drugimi Porozumieniami. Pionierski udany portal został stworzony
w 1878 roku w wyniku współpracy Henry’ego Branwella, ówczesnego szefa Instytutu
w Londynie i czarownika, którego imienia niestety nie zachowało się w historii.
Branwell w tym czasie był najnowszym z długiego ciągu Nocnych Łowców (większości Cichych Braci) i
czarowników szukających niezawodnych, bezpiecznych sposobów na błyskawiczną
podróż. Magia wymiarowa oczywiście istnieje tak długo jak cała magia w naszym świecie;
sposób, w jaki demony mogą wślizgiwać się ze swojego do naszego świata to magia
z tej samej rodziny co portal. Istnieją dwa główne wymagania w tworzeniu
działającego portalu dla użytku Nocnego Łowcy – utrzymanie stabilności, trwałe
otwarcie na wymaganą ilość czasu, bezpieczne
zamknięcie, gdy nie jest już potrzebny, oraz dokładna kontrola celu, do którego
prowadzi portal.
O nie, to kolejna ukryta lekcja historii
Pracując
samodzielnie, Branwell zaprojektował portal, który rozwiązywał pierwszy z tych
problemów; mógł być otwierany i zamykany, ale nie mógł znaleźć sposobu do
ukierunkowania jego celu, więc nie można go było testować. Portal otwarty do
losowego miejsca potrafił wysłać niefortunnego Nefilim do jakiejkolwiek lokacji
na świecie, do całkowicie innego wymiaru, a nawet do Pustki.
Ta
trudność okazała się leżeć w naszym ograniczeniu do Znaków „Szarej Księgi”. Nie
możemy samowolnie opisać celu, używając runicznego języka pozostawionego nam. Rozwiązanie zostało odkryte przez Branwella
i jego anonimowego współpracownika czarownika i stanowi pomysłowe połączenie
dwóch runicznych systemów i magii tkwiącej w umyśle
podróżującego przez Portal. Po pierwsze tworzy się „ramkę” ze Znaków (które
mają odpowiedniki zarówno w serafickim i demonicznym systemie) i wpisuje się w
nią i dookoła niej zestaw demonicznych run, które zostawia się w nietrwałym
niedokończonym stanie.
Te
znaki jednak tylko precyzują kierunek na nieokreślonych warunkach. By
„nastroić” portal do konkretnej pożądanej lokacji, jego użytkownik musi
wyraźnie wyobrazić sobie cel, do którego podróżuje. Portal wykrywa te szczegóły
i modyfikuje demoniczne runy kierunku w mgnieniu oka, by dokładnie umiejscowić
drugi koniec portalu.
Ten
rodzaj manipulacji runami jest niedostępny dla Nocnych Łowców, więc do dziś to
czarownicy muszą tworzyć portale. By to obejść, na przykład ustanowiono dużą
liczbę stałych portali transportujących Nefilim z i do Idrisu, eliminując
potrzebę wzywania czarownika do każdej podróży.
Początkowo
portale, których już nie potrzebowano, twórca musiał zamykać ręcznie, ale w
ostatnich latach czarownicy potrafią stworzyć portal, który zamyka się
automatycznie po określonym upływie czasu. Dzisiaj najczęściej używa się właśnie
tego rodzaju, ze względów bezpieczeństwa.
Ale nic z tego nie odnosi się do ciebie, ponieważ możesz tworzyć nowe
runy, więc sama umiesz zrobić portal. Bez zawracania głowy czarownikowi.
Wiem, jak bardzo ci czarownicy nienawidzą, gdy ktoś
zawraca im głowę.
Czy wiesz, że jesteś spokrewniona z Henrym Branwellem,
przynajmniej przez małżeństwo? Miał żonę z Fairchildów.
Nie wiedziałam o tym. To trochę dziwne, że ty
wiedziałeś.
Musiałem zapamiętać wiele drzew genealogicznych Nocnych
Łowców w pewnym momencie.
Nie wierzę, że Simon jeszcze nie powiedział tu czegoś
okropnego.
Jego nieobecność jest prawie straszliwa.
PYTANIA DO ROZWAŻENIA
I ZADANIA
1. Naucz się nowej runy, której dotąd nie używałeś.
Poćwicz ją tutaj na stronie i wypróbuj w praktyce.
Narysowałam już wystarczająco dużo run, dzięki. Zamiast tego oto rysunek
Prezesa Miau. Oj, kto jest słodkim kotkiem? Czy to Prezes Miau? Czy
to on? Tak, to on. Dobra
odpowiedź!
2. Jeśli to możliwe, bądź świadkiem jakiejś (bezpiecznej
i legalnej!) demonicznej magii odprawianej niedaleko twojego Instytutu. Omów to
z twoimi towarzyszami Nocnymi Łowcami. Jakiej magii używa się w twojej części
świata?
To Nowy Jork, więc... każda magia? Czy jest cokolwiek,
czego nie mamy? Jestem prawie pewna, że mamy wszystko.
3. Nauczenie się tworzenia własnych magicznych osłon może
być bardzo przydatne. Znajdź instrukcje i nałóż osłonę na coś małego, na
przykład szkatułkę na biżuterię. Poćwicz zdejmowanie i ponowne zakładanie
osłony, a potem spróbuj na czymś większym. I tak dalej.
Nie rób tego. Naprawdę, osłony są bardzo bolesne. I prawie nigdy nie
trzeba robić własnych, chyba że zastępuje się zepsutą. Nikt czytający Kodeks
jako młody Nocny Łowca nie powinien wskakiwać w robienie osłon. Skończą, osłaniając swoją własną stopę lub coś
podobnego.
Uwaga do siebie: Nie osłaniać
własnej stopy. Sprawdzić.
Vale,
VamPav.
Komentarze
Prześlij komentarz